Zdrave alternative: Ideje za zamenjave živil z bolj zdravimi in manj kaloričnimi

Zdrave alternative

Zdrave alternative: Ideje za zamenjave živil z bolj zdravimi in manj kaloričnimi

Si želiš začeti z bolj zdravim prehranjevanjem, pa te straši misel, da boš moral/a zaradi tega celo življenje obrniti na glavo? Moj predlog: začni z malimi koraki. Predstavljam ti bolj zdrave alternative, ki jih lahko implementiraš že danes.

Sadni jogurti ponavadi vsebujejo kar nekaj dodanega sladkorja. Pripravi si svoj sadni jogurt tako, da navadnemu grškemu jogurtu dodaš svoje najljubše sadje in vse skupaj zmiksaš ali pa sadje samo nasekljaš na manjše koščke in ga vmešaš v jogurt. Če paziš na vnos kalorij, izberi jogurt z visoko vsebnostjo beljakovin (namestno navadnega grški ali quark) in nizko vsebnostjo maščob (0% ali 2%) ter gozdne sadeže.

Namesto piškotov si za sladek prigrizek pripravi sadje z arašidovim maslom. Npr. jabolko, banano, hruško nareži na rezine ali krogce in premaži z arašidovim oz. mandljevim maslom.

Musliji, kosmiči in granole na policah trgovin pogosto vsebujejo visok delež sladkorja. To velja tudi, če so označeni kot “fitnes”, “polnozrnati”, “brez glutena” ali “ekološki”. Izberi rajši navadne ovsene kosmiče (ali pirine, ajdove, kvinojine) ter jim okus izboljšaj s sadjem ali temno čokolado.

Čips, smoki in razne slane prigrizke zamenjaj z doma pripravljeno pokovko. Je veliko manj kalorična, količino dodane maščobe pa lahko nadzoruješ. Na žlički ghee masla bodo tvoje kokice še posebej prijetno zadišale.

Namesto majoneze izberi manj kalorično gorčico ali ketchup brez dodanega sladkorja.

Zdrave alternative pri prehranskih navadah

Ni vse samo v izbiri živil. Vnos kalorij lahko zmanjšaš tudi s spremembo prehranskih navad.

Ne jej sladkih ali slanih prigrizkov direkt iz vrečke, ampak si odmeri porcijo v skledico.

V restavraciji ne pojej vsega na krožniku, če si že sit/a, ampak naroči polovično porcijo ali prosi, naj ti zapakirajo ostanke za domov.

Uživaj v lepo postreženem obroku za jedilno mizo, ne pred TV-jem ali s telefonom v roki.

Ne nakupuj živil s praznim želodcem. Preden se odpraviš v trgovino, pojej zdrav prigrizek, da se postaviš v “zdravo” razpoloženje.

Namesto sledenja najnovejši dieti jej hranljive, uravnotežene obroke iz zdravih živil, ki so najbolj všeč TEBI. 💚💛💚

Bi ti prav prišla strokovna pomoč pri urejanju prehrane?

Prepusti mi, da se namesto tebe ukvarjam s kalorijami in izračunom makrohranil, ti s preizkušenimi orodji pomagam pri premagovanju ovir in se s teboj veselim doseženih ciljev. Preveri TUKAJ, kako te lahko podprem.

Lucija Volčanšek
[email protected]

Licencirana prehranska svetovalka in ustvarjalka zdravih receptov. Ženskam pomagam urediti prehrano, da imajo več energije in se boljše počutijo v svojem telesu.